بهترین بودن در فعالیت ورزشی‌تان همواره به معنی تلاش زیاد نیست. شما باید راهکارهای صحیح ریکاوری را نیز بدانید تا همواره در اوج بمانید. بسیاری از افراد بر این عقیده اند که موفقیت در ورزش فقط در گرو تمرین زیاد است. البته که اگر تمرینات خود را به خوبی انجام ندهید و در این راستا به اندازه کافی تلاش نکنید موفق نخواهید شد اما خب بطور مثال برای فردی که قصد کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل خود را دارد ، تمرین زیاد بدون ریکاوری مناسب نه تنها نتیجه ایده آل را نخواهد داشت بلکه موجب سلامت بدنی او نیز به خطر می‌افتد. در مطالب زیر شش روش ریکاوری لیست شده اند که بسیار ضروری هستند و در واقع میتوان آن‌ها را لازمه‌ی تمرینات ورزشی دانست. لازم به ذکر است که برخی از این شش مورد مانند استراحت مناسب و تمرینات کششی، رایگان و در دسترس هستند . اما برای برخی دیگر از آنها مانند ماساژ کایروپراتیک و طب سوزنی، لازم است که هزینه پرداخت کنید. اما تمامی این موارد برای رسیدن به هدفتان و ساختن بدن ایده آل خود ، مانند یک سرمایه گذاری مطمئن می‌باشد.

استراحت

در طول شبانه روز حداقل ۸ ساعت به خواب شبانه نیاز دارید که البته اگر بدنتان نیاز دارد این میزان می‌تواند به ده ساعت نیز برسد. این مورد را حتما باید رعایت کنید و آن را جزئی از فعالیت ورزشی خودتان حساب کنید.

ماساژ

بسیاری از افراد انجام ماساژ را بعد از فعالیت بدنی به تاخیر می اندازند تا زمانی که دیگر بدنشان سفت شده و به سختی میتوانند حرکت کنند . باید حواستان به این مورد باشد تا از گرفتگی های عضلانی تا حد ممکن جلوگیری شود. انجام انواع ماساژها و ریلکسیشن می‌توانند بسیار مفید واقع شوند.
کایروپراتیک (فن ماساژ و جابجا کردن ستون فقرات)
انجام حرکات وزنه برداری به خصوص وزنه های سنگین در طول زمان باعث پیچیدگی در مفاصل و ستون فقرات شما میشود. انجام کایروپراتیک راهی بسیار تاثیر گذار برای جلوگیری از بروز مشکلات مفصلی است.

طب سوزنی

این کار برای استراحت مفاصل ، دفع استرس و خروج سموم از بدن بسیار مفید است. بعد از یک روز فعالیت سنگین ورزشی (به خصوص بدنسازی و بلند کردن وزنه های سنگین ) انجام طب سوزنی پیشنهاد میشود. خواهید دید که بدنتان بعد از آن انرژی دوباره میگیرد.

حرکات کششی

هیچگاه حرکات کششی را سریعا قبل از انجام تمرینات اصلی ورزشی خود انجام ندهید. تحقیقات نشان داده اند که این کار سبب ضعیف شدن بدن شما و بازدهی کمتر ورزش میشود. بهتر است که هر شب قبل از خواب به مدت ۲۰ دقیقه حرکات کششی را با حوصله تمام انجام دهید تا شاهد تاثیر بسزای آن در طول زمان باشید.

شنا کردن

فواید شنا بسیار زیاد است. ضربان قلب شما را بالا برده و از خشک شدگی بدنتان جلوگیری میکند چرا که تمام مفاصل و اندام های شما با هم درگیر شده و در حال حرکتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فهرست