گرسنه هستید؟ بخورید، اشتباه رایج بین افراد هنگام رژیم های غذایی کم کربوهیدرات، تحمل گرسنگی طولانی است. کم کردن کربوهیدرات درست هنگامی که چربی مصرف نمی کنید. مشکل اینجاست که کربوهیدرات و چربی دو منبع اصلی انرژی در بدن ما هستند و ما حداقل به یکی از آنها نیاز داریم.

چربی کم و کربوهیدرات کم = گرسنگی

برای همین موضوع پیشنهاد می کنیم گرسنه هستید؟ بخورید پرهیز از هر دوی این ها باعث می شود شما زودتر حس گرسنگی کنید و از رژیم خسته و رفته رفته تسلیم بشوید.

راه حل اینه شما مقداری چربی طبیعی بخورین تا زمانی که احساس رضایت کنین، برای مثال:

  • کره بادام زمینی
  •  روغن زیتون
  • گوشت (با چربی)
  • ماهی های چرب
  • تخم مرغ
  • روغن نارگیل، و غیره

همیشه به اندازه کافی غذا بخورید طوری که احساس سیری کنید، به خصوص در آغاز کاهش وزن.

انجام این کار در یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات باعث می شود، چربی ای که می خورید به عنوان تامین کننده انرژی بدن مصرف شود، زیرا این نوع تغذیه منجر به کاهش ترشح هورمون انسولین شما می شود و بدن را تبدیل به یک ماشین چربی سوز می کند، بدون آنکه احساس گرسنگی کنید.

 

گرسنه هستید،بخورید

گرسنه هستید،بخورید

آیا هنوزم از خوردن چربی اشباع اجتناب می کنید؟ نترسید.

اجتناب از چربی های اشباع براساس نظریه های قدیمی بوده و دیگر منسوخ شده و در علم جدید آن را نادرست می داند. کره بادام زمینی یک غذای خوب است، با این حال اگر هنوز علاقه ای به چربی های اشباع ندارید، می توانید از چربی های غیر اشباع استفاده کنید. (روغن زیتون، آواکادو و ماهی های چرب)

اگر گرسنه نیستید، احتمالا نیازی هم به خوردن ندارید. زمانیکه که در یک رژیم کم کربوهیدرات و با چربی زیاد قرار دارید می توانید به حس سیری و گرسنگی تان برای خوردن غذا اعتماد کنید. احساس آزادی کنید. از این پس شما می توانید هر چند وعده که می توانید در روز بخورید.

برخی افراد ۳ وعده غذا و میان وعده در طول روز می خورند (توجه داشته باشید خوردن میان وعده های کوچک در طول روز و اضافه کردن چربی به میان وعده هاتون باعث حس سیری بیشتر میشود) بعضی از افراد فقط یک یا دوبار در طول روز بدون میان وعده غذا میل می کنند، اگر چه می توانید این رژیم را دنبال کنید، اما فقط زمانی که گرسنه اید، غذا میل کنید.

دکتر دایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فهرست