چای سبز چگونه لاغر می کند ؟ شاید شما هم برای کاهش وزن از دمنوش های زیادی استفاده کرده اید، حتما نوشیدن چای سبز به شما توصیه شده، هرچند در مواردی توصیه و پیشنهاد مردم به یکدیگر عامل اصلی مصرف مواد غذایی یا نوشیدنی‌هاست، اما در مورد چای سبز علاوه بر توصیه دهان به دهان، پژوهشگران نیز خواص دارویی آن را تأیید کرده‌اند.
ما امیدواریم که شما یکی از طرفداران چای سبز باشید چون تعداد نوشیدنی‌های طبیعی که اندازه‌ی این چای مفید باشند چندان زیاد نیست. اگر شما چای سبز دوست دارید و این سوال برایتان پیش آمده است که چای سبز چگونه لاغر می کند و بهترین زمان و میزان مناسب مصرف آن چقدر است حتما این مقاله مفید که توسط ایت فیت برای شما جمع آوری شده را تا آخر مطالعه کنید.

چای سبز از سالمترین نوشیدنی هاست، مطالعات زیادی نشان داده اند که چای سبز می تواند شکسته شدن سلول های چربی را افزایش دهد و به شما در از دست دادن وزن کمک کند اما چگونه؟ با ایت فیت همراه باشید.

چربی سوزی در هنگام ورزش

اگر شما تقریباً روی برچسب تجاری مکمل کاهش وزن و سوزاندن چربی نگاه کنید برخی از انوع چای به عنوان یک عنصر در آن وجود دارد.
دلیل این است که چای سبز بارها نشان داده شده است برای افزایش سوزاندن چربی، به خصوص در طی ورزش کمک می کند.
در یک مطالعه، مردانی که عصاره چای سبز را همزمان با ورزش مصرف کردند ۱۷ درصد بیشتر از دیگر مردان که مکمل ها مصرف نکردند چربی سوزی داشتند.         این مطالعه نشان می دهد که چای سبز می تواند اثر چربی سوزی ورزش را افزایش دهد.
مطالعه دیگری که به مدت ۸ هفته ادامه داشت نشان داد که چای سبز سوزاندن چربی، در طی هر دو ورزش و استراحت را افزایش می دهد.

راز لاغری چای سبز در تحریک متابولیسم یا همان سوخت‌ و ساز بدن و مقابله با حالت احتباس آب است. روشن و واضح است که چای سبز به‌عنوان یک مکمل موثر در کنار رژیم غذایی سالم به خوش‌اندامی شما کمک زیادی می‌کند. برای رسیدن به این هدف لازم است که عادت‌های غذایی‌تان را تغییر داده و کمی ورزش کنید

چرا نوشیدن چای سبز برای سلامتی مفید است؟

خاصیت اصلی چای سبز بدون شک در میزان بالای آنتی‌اکسیدان آن و بخصوص فلاوونوئیدها و کاتچین هاست. این ترکیب موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با بیماری‌ها فوق‌العاده عمل می‌کند.

 چای سبز و سلول های چربی

افرادی که عادت به نوشیدن چای سبز دارند، با کمک این نوشیدنی گیاهی به افزایش سوخت و ساز بدنشان کمک می‌کنند؛ در حقیقت چای سبز به دلیل داشتن ماده‌ای به نام «پلی فنول» می‌تواند به افزایش حرارت درونی بدن کمک کرده و به این ترتیب میزان سوخت انرژی موجود در سلول‌های چربی را افزایش دهد و تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر روند چاقی افراد داشته باشد؛ به شرطی که افراد چاق یا دارای اضافه وزن در روند رژیم غذایی خود و مقدار کالری روزانه‌ای که دریافت می‌کنند نیز تجدید نظر کنند؛به منظور سوزاندن چربی، باید نخست سلولهای چربی شکسته شود و به جریان خون منتقل شد، ترکیبات فعال در چای سبز می تواند در این فرایند به تقویت اثر برخی از هورمون های چربی سوز کمک کند.
آنتی اکسیدان اصلی در چای، EGCG می تواند به مهار آنزیم شکننده هورمون نوراپی نفرین کمک می کند، هنگامی که این آنزیم مهار شود مقدار نوراپی نفرین را افزایش می دهد، این هورمون توسط سیستم عصبی برای ارسال سیگنال برای سلول های چربی جهت شکستن چربی استفاده می شود بنابر این، نوراپی نفرین سیگنال قوی تری به سلول های چربی فرستاده و چربی بیشتری شکسته می شود.
کافئین و EGCG هر دو به طور طبیعی در چای سبز یافت می شوند در واقع اثر هم افزایی دارند زیرا کافئین باعث افزایش گام دیگری در همان مسیر است.
نتیجه نهایی این است که سلول های چربی را تجزیه می کند و چربی بیشتری به جریان خون آزاد شده و به عنوان انرژی توسط سلول های که به آن نیاز دارند مانند سلول های عضلانی استفاده می شوند.

چه زمانی چای سبز بخورید

اگر تصمیم دارید با مصرف چای سبز با چاقی و اضافه وزن خداحافظی کنید، باید برای مصرف آن در طول روز برنامه ریزی داشته باشید و از مصرف این نوشیدنی گیاهی بدون برنامه پرهیز کنید.

بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز به منظور کاهش وزن، ۲ ساعت پس از صرف غذا در وعده‌های غذایی است؛ به این ترتیب شما علاوه بر آنکه از خواص درمانی چای برای کاهش وزن بهره می‌برید، خللی در میزان جذب آهن به وجود نمی‌آورید؛ زیرا چای سبز همانند چای سیاه موجب کاهش جذب آهن موجود در غذا می‌شود.

چای سبز به تنهایی کافی نیست

بسیاری از مردم تصور می‌کنند تنها با نوشیدن چای گیاهی در طول روز می‌توانند به هدف بزرگی مثل کاهش وزن دسترسی پیدا کنند؛ در حالی که این دیدگاه به هیچ وجه صحیح نیست، نوشیدن چای گیاهی در کنار رعایت رژیم غذایی، فعالیت‌های بدنی و ورزش می‌تواند، روند لاغری را سرعت ببخشد و با بهبود سوخت و ساز بدن میزان کاهش وزن را در طول هفته قابل ملاحظه کند.

از پرخوری‌های عصبی پیشگیری کنید

یکی دیگر از خاصیت‌های چای سبز خاصیت آرامش بخشی آن است که به پیشگیری از پرخور‌ های عصبی که منجر به اضافه وزن و در نهایت چاقی می‌شود، کمک می‌کند افراد زیادی وجود دارند که به محض دریافت فشار عصبی، استرس یا تنش های ناشی از کار روزانه مشغول به خوردن می شوند و به ریزه خواری روی می آورند که این مسئله به مرور به عادت آنها تبدیل می شود. برای پیشگیری از بروز این عادت نامناسب یا درمان آن، می توان از چای سبز استفاده کرد. نوشیدن این چای به شما کمک می کند تا از خاصیت آرامش بخشی این گیاه دارویی برای تقویت سیستم عصبی خود استفاده کنید و به این ترتیب مانع بروز اشتهای کاذب ناشی از استرس ها یا تنش های روزمره شوید.

چای سبز چگونه لاغر می کند

چای سبز چگونه لاغر می کند

قرص چای یا چای سبز؟

تبلیغات زیادی درباره لاغری سریع با قرص یا کپسول چای سبز در سایت‌های اینترنتی و برخی از مراکز فروش گیاهان دارویی دیده می‌شود که به مردم وعده می‌دهند با قرص‌های چای سبز می‌توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی وزن کم کنند؛ این قرص‌ها در صورتی که تنها حاوی گیاه چای سبز باشند، دقیقاً همان خاصیت چای سبز را دارند و می‌توانند به افزایش متابولیسم بدن کمک کرده و روند جذب چربی‌ها را در بدن کاهش دهند؛ مصرف این قرص‌ها نیز مانند چای سبز باید بر اساس قاعده باشد، زیرا زیاده روی در مصرف این قرص با وجود آنکه گیاهی و طبیعی است می‌تواند همان عوارض چای سبز را داشته باشد.

چند لیوان چای بنوشید

اگر برای افزایش سوخت و ساز بدن قصد دارید چای سبز را به برنامه روزانه خود اضافه کنید، باید توجه داشته باشید نوشیدن ۳ تا ۴ لیوان چای سبز در طول روز می‌تواند به این موضوع کمک کند؛ بیش از این میزان احتمال بروز مشکلاتی مانند افزایش ضربان قلب و حتی سرگیجه را افزایش می‌یابد، حواستان باشد میزان چای سبزی که برای هر فنجان می‌ریزید بیش از ۳ گرم نباشد. یادتان باشد که نباید روزانه بیش از ۱۰ گرم چای سبز مصرف کنید.

این تصور که نوشیدن چای سبز در دفعات زیاد می‌تواند میزان کالری سوزی در بدن را افزایش دهد، ایده اشتباهی است؛ زیرا با نوشیدن بیش از حد چای سبز در طول روز، بدن علاوه بر آنکه با مشکل تحریک پذیری پایانه‌های عصبی روبه رو می‌شود، با اختلال دفع آب و الکترولیت‌های بدن مواجه می‌شود.

 ایت فیتی های عزیز همچنین هر از گاهی وقفه‌ی چند روزه بین دو دوره‌ی مصرفتان ایجاد کنید. بهترین روش برای پیشگیری از عوارض جانبی احتمالی چای سبز این است که این چای را به مدت ۱۰ روز مصرف کنید و سپس یک وقفه‌ی ۱۰ روزه ایجاد کنید. با این روش می‌توانید از ۱۰۰ درصد خواص فوق‌العاده‌ی این چای بهره ببرید و سلامتی را ارتقا دهید.

چای سبز چگونه لاغر می کند

با خواص دیگر چای سبز آشنا شوید

افرادی که برای کاهش وزن و تنظیم سوخت و ساز بدنشان از چای سبز استفاده می‌کنند؛ علاوه بر بهره‌مندی از خواص این گیاه دارویی برای درمان چاقی خود می‌توانند از فواید آن برای کاهش فشار خون، کاهش قند خون، تقویت سیستم ایمنی بدن و تخفیف علائم و نشانه‌های بیماری‌هایی مانند پارکینسون، آلزایمر و بیماری مفصلی استخوانی مانند آرتریت روماتوئید بهره ببرند؛ علاوه بر این، در تحقیقات مختلف به این نکته اشاره شده که مصرف چای سبز می‌تواند تأثیر بسیار چشم‌گیری در کاهش بیماری‌های قلبی عروقی، پیشگیری از بروز سرطان‌هایی مانند سرطان کولون و تخفیف علائم و نشانه‌های افسردگی داشته باشد.

چای سبز ضد سرطان و بیماری های قلبی

یادتان باشد که نباید روزانه بیش از ۱۰ گرم چای سبز مصرف کنید نتایج بررسی‌های متعدد نشان می‌دهد که ارتباطی بین مصرف چای سبز در پیشگیری از برخی سرطان‌ها مانند سرطان مثانه و سرطان تخمدان یا پانکراس وجود دارد. به عقیده‌ی محققان آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این نوشیدنی خطر ابتلا به برخی از سرطان‌ها را به میزان ۱۰ درصد کاهش می‌دهد.باید بدانید که نوشیدن روزانه ۱ تا ۳ فنجان چای سبز به پیشگیری از بسیاری از بیماری‌های قلبی عروقی کمک کرده و باعث کاهش تری گلیسیرید می‌شود. بهتر است بدانید که این چای شما را شاداب‌تر و با نشاط‌ تر می‌کند.

چای سبز چگونه لاغر می کند

پیشگیری از چاقی ناشی از افزایش سن

افرادی که در آستانه میانسالی با بالارفتن سن دچار اضافه وزن و چاقی می‌شوند نیز، می‌توانند از چای سبز برای پیشگیری از این بحران کمک بگیرند؛ به شرط آنکه مصرف روزانه چای سبز را از ۳۰ سالگی در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانند؛ چای سبز علاوه بر آنکه به کندی روند پیری سلول‌ها در اندام‌های مختلف بدن کمک می‌کند، به این افراد کمک می‌کند تا در میانسالی حداقل افزایش وزن را تجربه کنند، زیرا چای سبز به آنها کمک می‌کند کمترین میزان ذخیره چربی و مواد زائد را در طول سا‌ل‌های جوانی و میانسالی در بدن داشته باشند.

این نکته را جدی بگیرید

افرادی که به نوشیدن چای سبز یا دیگر فرآورده‌های این گیاه عادت دارند به این معنی که برای بهره‌مندی از خواص درمانی این گیاه دارویی به منظور پیشگیری از اضافه وزن روزانه از این گیاه مصرف می‌کنند، ممکن است در صورت عدم مصرف این گیاه دارویی با عوارضی مانند سردرد، عصبانیت یا افزایش میزان تحریک پذیری رو به رو شوند؛ بنابراین توصیه شده که برای مصرف هدفمند از این گیاه دارویی با قصد درمان بهتر است با پزشک یا متخصص طب سنتی مشورت شود علاوه بر این، تجویز این گیاه به هر صورتی برای خانم‌های باردار، مادران شیرده و کودکان و نوجوانان پیش از سن بلوغ توصیه نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فهرست