نکات مهم برای لاغری سریع: امروز براتون چند نکته مهم به صورت چکیده آماده کردیم که با رعایت این نکات ساده و تغییر در عادات روزانه خود به راحتی به لاغری سریع دست می یابید.

لاغری سریع

نکات مهم برای لاغری سریع

نکته ۱: مصرف مقداری آب یا مایعات بدون کالری

قبل از این که یک بسته چیپس را باز کنید، یک لیوان آب بنوشید. بعضی اوقات، مردم تشنگی را با گرسنگی اشتباه می‌گیرند. شما ممکن است با اینکه فقط به یک لیوان آب خنک نیاز داشته باشید، کالری‌های اضافی را وارد سیستم خود کنید. اگر نوشیدن آب مشکل شما را حل نمی‌کند، سعی کنید از نوشیدنی‌های دیگر همانند چای سبز و موارد مشابه بدون کالری استفاده کنید.

 


لاغری سریع

نکته ۲: در شب میان وعده بخورید

غذا خوردن بدون فکر اغلب بعد از شام اتفاق می‌افتد، زمانی که شما در نهایت می‌توانید راحت نشسته و استراحت کنید. مصرف تنقلات جلوی تلویزیون، یکی از راحت‌ترین راه‌های خارج کردن رژیم شما از مسیر خود است. یا از رفتن به آشپزخانه بعد از یک ساعت خاص خودداری کنید، و یا اینکه خود را محدود به استفاده از تنقلات کم کالری همانند بستنی کم چرب و یا ذرت بو داده بدون روغن کنید.

 


لاغری سریع

نکات مهم برای لاغری سریع

نکته ۳: از خوردن غذای مورد علاقه خود لذت ببرید

بجای اینکه غذاهای مورد علاقه خود را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید، کمتر خرید کنید. به جای اینکه یک بسته پیراشکی گرم و شکلاتی تهیه کنید، خود را به خرید یک عدد محدود کنید. شما می‌توانید همیشه از غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید، صرفاً لازم است که میانه رو باشید.

 


لاغری سریع

نکات مهم برای لاغری سریع

نکته ۴: چند میان وعده در طول روز بخورید

اگر شما کمتر از میزانی که کالری می‌سوزانید، کالری وارد بدن خود کنید، کاهش وزن پیدا خواهید کرد. ولی مقابله با گرسنگی دائمی می‌تواند کار سختی باشد. مطالعات حاکی این است که افرادی که روزی ۴ یا ۵ بار غذا می‌خورند، راحت تر می‌توانند وزن خود را کنترل کنند. پزشکان پیشنهاد می‌کنند کالری روزانه خود را بین چند وعده و میان وعده تقسیم کرده و زمان آن‌ها را قبل از شام برنامه‌ریزی کنید. شام باید آخرین وعده غذایی باشد که شما مصرف می‌کنید.

 


لاغری سریع

نکات مهم برای لاغری سریع

نکته ۵: مقداری پروتئین در هر وعده بخورید

پروتئین بهترین غذا برای سیر کردن شما است. پروتئین از کربوهیدرات و روغن‌ها سیرکننده تر بوده و شما را برای مدت بیشتری سیر نگاه می‌دارد. بعلاوه، پروتئین حجم ماهیچه‌ای را حفظ کرده و چربی سوزی را تقویت می‌کند. پس حتماً از پروتئین‌های مفید همانند پروتئین‌های دریایی، گوشت کم چربی، سفیده تخم‌مرغ، ماست، پنیر، سویا، مغزهای گیاهی و لوبیاها در غذاها و میان وعده‌های خود استفاده کنید.

 


 

لاغری سریع

نکته ۶: به غذا ادویه بزنید

از ادویه‌ها و یا فلفل‌ها برای دادن طعمی خاص به غذا که باعث ایجاد حس سیری در شما می‌شود استفاده کنید. غذاهایی که از ادویه سرشار هستند، بیشتر پرزهای چشایی شما را تحریک کرده، بنابراین شما کمتر غذا خواهید خورد. اگر می‌خواهید غذایی شیرین بخورید، از ادویه‌ای همانند دارچین که شیرینی طبیعی خاصی دارد و کار سوزاندن قند در بدن را تقویت می‌کند می‌توانید استفاده کنید.

 


لاغری سریع

نکته ۷: یخچال را پر از غذاهای سالم کنید

داشتن تنقلات آماده و غذاهایی که خیلی سریع آماده می‌شوند می‌تواند موفقیت شما را تضمین کنند. در صورتی که از این غذاها و تنقلات در کنار خود داشته باشید، احتمالاً نیاز کمتری برای خرید پیتزا و غذاهای پرکالری در خود احساس خواهید کرد.

 


لاغری سریع

نکات مهم برای لاغری سریع

نکته ۸: سبزیجات به جای نوشابه!

به راحتی با کم کردن مصرف نوشابه‌های قندی و مصرف بیشتر میوه‌ها و سبزی‌ها، می‌توانید سایز شلوار خود را کمتر از یک سال پایین آورید. با کم کردن میزان مصرف نشاسته و افزایش میزان سبزی‌ها و میوه‌ها می‌توانید بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری از هر وعده غذایی کاهش دهید.

 


لاغری سریع

نکات مهم برای لاغری سریع

نکته ۹: صبحانه فراموش نشود

شاید به نظر برسد که کنار گذاشتن صبحانه و در نتیجه کاهش وزن پیدا کردن به خاطر گرسنگی، یک برد عالی برای شما در رژیم لاغری‌تان باشد. ولی مطالعات نتیجه‌ای خلاف این را نشان می‌دهند. صبحانه نخوردن می‌تواند شما را در بقیه روز گرسنه‌تر کرده و باعث شود که زمان ناهار و شام بیشتر غذا بخورید. برای کاهش وزن، و پایین نگاه داشتن آن، همیشه زمانی را برای خوردن یک صبحانه سالم و کامل اختصاص دهید.

 


لاغری سریع

نکات مهم برای لاغری سریع

نکته ۱۰: رژیم غذاییتان را پر از فیبر کنید

فیبر به هضم غذا کمک کرده، جلوی یبوست را گرفته و کلسترول را پایین می‌آورد، و البته به شما کمک می‌کند که کاهش وزن پیدا کنید. خیلی از افراد، کمتر از مقداری که به فیبر نیاز دارند آن را دریافت می‌کنند. برای استفاده از مزایای فیبر، خیلی از خانم‌ها باید حدود ۲۵ گرم ، و آقایان حدود ۳۸ گرم فیبر در طول روز مصرف کنند. منابع خوب فیبر سوپ جو، لوبیاها، غذاهایی که با غلات سبوس‌دار درست می‌شوند، و بسیاری از میوه‌ها و سبزی‌ها می‌باشد.

نکات مهم برای لاغری سریع

نکات مهم برای لاغری سریع

نکته ۱۱: قفسه‌ها را  از غذاهای چاق‌کننده خالی کنید

اگر در قفسه‌ها چیپس، و در یخچال بستنی نگهداری می‌کنید، به احتمال زیاد برنامه کاهش وزن خود را بیشتر از میزانی که لازم است سخت می‌کنید. با خالی کردن قفسه‌ها و یخچال از غذاهای چاق‌کننده، وسوسه‌ها را کم کنید. آیا می‌خواهید چیپس یا بستنی بخورید؟ کاری کنید که لازم باشد برای تهیه آن‌ها حتماً از خانه خارج‌شده و آن را تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فهرست