دکتر “سیان پورتر ” رژیم لاغری موثری را با توجه به اندازه دست افراد طراحی و منتشر و آن را رژیم لاغری انگشتی نامگذاری کرده است .

“سیان پورتر” متخصص رژیم درمانی و تغذیه می گوید:بیشتر مردم نمی دانند که چقدر می توانند از یک ماده غذایی و خوراکی مصرف کنند و همین منشا اختلالات سلامتی و کسب تناسب اندام است.

در این رژیم شما برای خوردن هر چیز یک وسیله سنجش راحت و در دسترس دارید. یعنی کف دستتان! با این رژیم لاغری سریع ۵ روزه خواهید توانست وزن قابل توجهی کم کنید. همچنین این رژیم تاثیر شگرفی روی لاغری شکم و پهلوهایتان خواهد گذاشت.

شما در هر روش دیگری نیز به میزان خورد خوراکتان توجه می کنید و واحدهایی مثل کالری یا گرم و غیره دارید . اما در این روش لاغری سریع که به رژیم انگشتی معروف است شما از اندازه دستتان برای میزان مصرف مواد غذایی استفاده خواهید کرد.

در رژیم لاغری سریع گوشت به اندازه یک کف دست:

رژیم لاغری سریع

گوشت در رژیم لاغری سریع ۵ روزه

مصرف هر نوع گوشت قرمز به اندازه یک کف دست کافیست. دکتر “سیان پورتر” می گوید:برای کسب پروتئین مورد نیاز بدن میزان تعیین شده ۱۰۰ گرم گوشت یعنی به اندازه کف دست است و به ضخامت یک کاغذ مقوایی دولایه است در یک روز کافیست و در ضمن مصرف بیشتر از ۵۰۰ گرم گوشت قرمز در هفته ممنوع است.

در رژیم لاغری سریع گوشت ماهی سفید به اندازه کل دست:

رژیم لاغری سریع ۵ روزه

میزان مصرف گوشت ماهی در رژیم لاغری سریع ۵ روزه

مصرف ماهی به دلیل داشتن املاح معدنی و چربی امگا ۳ یکی از بخش های حذف ناپذیر برنامه غذایی تمام افراد است ولی در این میان افرادی که قصد کاهش وزن و لاغرشدن را دارند باید در یک وعده به اندازه ۱۵۰ گرم معادل اندازه کامل یک دست ماهی مصرف کنند. با توجه به نیاز بخش های مختلف بدن به خصوص مو به سلنیوم و املاح معدنی موجود در ماهی های سفید مصرف ماهی بایستی به طور مداوم در برنامه غذایی جای بگیرد.

 

در رژیم لاغری سریع اسفناج خام به اندازه دو دست کامل:

رژیم لاغری سریع ۵ روزه

اسفناج در رژیم لاغری سریع ۵ روزه

 

این میزان اسفناج خام مقدار مورد نیاز بدن شما درهر روز است. اصلی ترین نکته در مصرف سبزیجات ، مصرف انها به صورت خام است و پختن این دسته از موادغذایی توصیه نمی شود. همانطور که متوجه شدید مصرف اسفناج دوبرابر مصرف گوشت قرمز است که البته متخصصین تغذیه مصرف دوبرابر میزان توصیه شده در این بخش را هم در رژیم های لاغری جایز می دانند. پس در این رژیم غذایی ۵ روزه هر روز ۸۰ گرم اسفناج می توانید مصرف کنید.

 

در رژیم لاغری سریع میوه های ریز دو کف دست:

رژیم لاغری سریع 5 روزه

برنامه غذای و رژیم لاغری سریع ۵ روزه

مصرف میوه های ریز و کوچک مثل توت فرنگی و گیلاس و.. به اندازه دوکف دست معادل ۲۵۰ گرم برای تامین بخشی از ویتامین های در دوره رژیم لاغری کافیست. مصرف این دسته از میوه ها سه مرتبه در هر پنج روز توصیه می شود. در رابطه با میوه های درشت تر با توجه به اندازه کالری هر یک را خرد کرده و به این میزان مصرف کنید.

 

در رژیم لاغری سریع بروکلی به اندازه یک مشت

لاغری در رژیم لاغری سریع

کلم بروکلی برای لاغری در رژیم لاغری سریع ۵ روزه

متخصصان تغذیه اصولا کلم بروکلی را در اکثر برنامه های غذایی و رژیم های لاغری جای می دهند چرا که یکی از تسریع کننده های فرآیند چربی سوزی و کاهش وزن بدن است اما مصرف بیش از حد ان به هیچ وجه توصیه نمی شود و میزان ۸۰ گرم کلم بروکلی ۲ بار در این پنج روز کافیست.

 

در رژیم لاغری سریع ماکارونی و پاستا یک مشت بسته:

رژیم لاغری سریع ۵ روزه

چقدر ماکارونی در رژیم لاغری سریع ۵ روزه

شاید به نظرتان این میزان کم باشد اما میزان ماکارونی و پاستا بعد از پخت دوبرابر میشود. این مقدار ماکارونی وزنی به اندازه ۷۵ گرم دارم اما کالری آن ۲۱۹ کالری است پس باید در خودرن آن در جریان لاغری و استفاده از یک رژیم لاغری درست ناپرهیزی نکنید.

 

در رژیم لاغری سریع آجیل و مغزها به اندازه یک کف دست نیمه گود شده:

رژیم لاغری سریع

چقدر آجیل در رژیم لاغری سریع ۵ روزه

آجیل و دانه های روغنی بهترین اسنک ها هستند به دلیل غنی بودن از املاح معدنی مصرف ان برای بدن ضروری است اما به اندازه استاندارد و مورد نیاز بدن. سعی کنید این دسته از خوراکی ها را یک به یک بخورید و از مشت مشت خوردن بپرهیزید.

 

در رژیم لاغری سریع سیب زمینی یک مشت کاملا بسته:

رژیم لاغری سریع

مقدار سیب زمینی در رژیم لاغری سریع ۵ روزه

مصرف سیب زمینی برای خانم ها با ۲۰۰ کالری و برای آقایان با ۲۵۰ کالری آزاد است ولی بیشتر از آن رژیم لاغری و نتیجه ی کاهش وزن را دچار اختلال می کند. این میزان سیب زمینی یکبار در برنامه غذایی و رژیم لاغری پنج روزه شما کافیست.

 

در رژیم لاغری سریع ماهی های چرب به اندازه یک دست:

رژیم لاغری سریع

مصرف ماهی در برنامه لاغری سریع ۵ روزه

سالمون و ماهی های مشابه با میزان چربی بالا در یک وعده بایستی به اندازه یک دست کامل مصرف شوند. علی رقم چربی نسبتا بالایی که این دسته از ماهی ها دارند استفاده از این نوع پروتئین در برنامه غذایی و رژیم لاغری زیاد مشکل ساز نخواهد بود.

 

در رژیم لاغری سریع ، کره بادام زمینی و کره های گیاهی با اندازه انگشت شصت:

رژیم لاغری سریع رژیم ۵ روزه

میزان روغن و کره در رژیم لاغری سریع ۵ روزه

هر نوع چربی شامل روغن زیتون ، کره ، روغن نباتی و گیاهی و کره بادام زمینی نباید بیشتراز یک قاشق چایخوری مصرف شوند.. به گفته ی متخصصان تغذیه و رژیم درمانی مصرف این دسته از مواد غذایی باید به نوعی باشند که داخل معده شما گوشه ای کوچک را به خود اختصاص دهند. بنابراین در دوران کاهش وزن و رژیم لاغری روزانه به همین میزان چربی استفاده کنید نه بیشتر و نه کمتر.

 

در رژیم لاغری سریع ، شکلات یک انگشت اشاره:

رژیم لاغری سریع

چقدر شکلات در رژیم لاغری سریع ۵ روزه می توان خورد

میزان کالری موجود در این اندازه شکلات در حدود ۱۰۰ کالری است . با وجود این میزان انرژی و کالری در یک تکه کوچک از خوراکی شیرین خوشمزه دو واحد از ان را در رژیم لاغری ۵ روزه خود بگنجانید.

 

در رژیم لاغری سریع ، پنیر دوانگشت:

رژیم لاغری سریع

پنیر در رژیم لاغری سریع ۵ روزه

برای تامین نیاز بخشی از کسیم بدن میتوانید روزانه ۳۰ گرم پنیر میل کنید. رژیم لاغری ۵ روزه توصیه می کند که بیشتر از این میزان پنیر را در طول روز مصرف نکنید چرا که از کوچک شدن سایز کم و شکم جلوگیری می کند.

 

برای رژیم لاغری سریع ، کیک دو انگشت اشاره:

رژیم لاغری سریع

بخور نخورهای رژیم لاغری سریع شکم و پهلو

کیک ها و نان های روغنی بخشی از اسنک های پرطرفدار هستند اما در خوردن آنها نباید زیاده روی کرد. مقدار توصیه شده از این دسته خوراکی ها در هر واحد به اندازه ۲ انگشت اشاره ۱۸۵ کالری بدن شما را تامین می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فهرست