رژیم غذایی پر پروتئین و کم کربوهیدرات

رژیم غذایی پر پروتئین و کم کربوهیدرات مانند رژیم اتکینز به طور گسترده ای به عنوان رژیم های لاغری سریع ترویج یافتند. به طور کلی در این رژیم ها توصیه می شده ۳۰ تا ۵۰ درصد کالری مورد نیاز روزانه را از پروتئین تامین شود. بدن در حالت عادی از کربوهیدرات برای تامین انرژی خود استفاده می کند. وقتی شما کربو هیدرات را قطع می کنید و پروتئین را بالا می برید و بدن شروع به سوزاندن چربی برای تامین انرژی می کند.

به علاوه ،‌ ممکن است شما تا ساعت ها احساس گرسنگی نکنید ، چرا که بدن شما در حال هضم کردن پروتئین های غذا است و این کار زمان بیشتری را صرف می کند.

رژیم غذایی پر پروتئین

رژیم غذایی پر پروتئین برای لاغری،خوب یا بد؟

معایب این نوع رژیم

مقدار زیاد کاهش وزن در این نوع رژیم ها واقعی نیست، بیشتر کاهش وزن شما به خاطر از دست دادن آب بدن است.این نکته به این معنی است که شما بعد از قطع کردن رژیم غذایی تان در زمان کوتاهی مقداری از وزن دست داده تان را دوباره بدست خواهید آورد.

برخی از نگرانی هایی که کارشناسان راجب رژیم های غذایی پر پروتئین دارند عبارتند از:

  • افزایش کلسترول: برخی منابع پروتئینی مثل چربی گوشت، محصولات لبنی، و دیگر غذاهای با چربی بالا می تواند کلسترول شما را بالا  ببرد، و در نتیجه افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، با این حال مطالعات نشان داد که در رژیم غذایی اتکینز بعد از ۲ سال سطح کلسترول “بد” کاهش یافته است.
  • مشکلات کلیوی: اگر مشکلات کلیوی دارید،خوردن پروتئین زیاد فشار را بر روی کلیه زیاد می کند و این می تواند عملکرد کلیه را بدتر کند.
  • پوکی استخوان و سنگ کلیه: هنگامی که شما در یک رژیم غذایی با پروتئین بالا هستید ممکن است کلسیم بیشتر از حد طبیعی از بدن دفع شود.
  • از دیگر معایب این رژیم غذایی این است که اگر شما بخواهید تنها از مواد پر پروتئین استفاده کنید ممکن است دچار سردرد مزمن می شوید.

 

در پایان، توصیه می شود عادت های بد غذایی تان را ترک کرده و ورزش کنید.اگر تصمیم دارید از رژیم غذایی پر پروتئین برای کاهش وزن کمک بگیرید، بهتر است این مواد غذایی با چربی کم باشد و میوه و سبزی به اندازه کافی در رژیم غذاییتان گنجانده شود. سعی کنید برنامه غذایی انتخاب کنید که سالم و مورد تایید متخصص تغذیه باشد.

وب مد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

فهرست