بدون اضافه وزن هر چیزی بخورید ( رژیم کرونو ): اگه دوست دارین همه چی بخورید در عین حال اضافه وزن پیدا نکنید، رژیم غذایی کرونو (chrono) می تواند به شما کمک کند. برای آشنایی بیشتر با رژیم کرونو با ایت فیت همراه باشید.

این رژیم غذایی از سال ۱۹۸۶ در فرانسه شروع شد و امروزه به نظر می رسد محبوبیت خود را افزایش داده است. بسیاری از مردم با استفاده از این رژیم بدون آنکه مجبور به تحمل گرسنگی باشند بدنشان را روی فرم نگه می دارند.
در این رژیم غذایی مقدار کالری مصرفی و غذا مهم نیست بلکه باید در زمان خاص و مشخص شده  غذا بخورید و در وعده های غذایی تان از ترکیبات درست غذایی استفاده نمائید.
اما قاعده اساسی این رژیم این است که شما در این رژیم غذایی باید فواصل ۴ و یا ۵ ساعته بین وعده هایتان ایجاد نمائید.
برای صبحانه تمام کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها  برای شما مجاز است اما شما باید  از خوردن گندم و ذرت اجتناب کنید. آردهای مجاز دیگر عبارتند از: جو، چاودار، گندم سیاه، جو دو سر  و…
شما می توانید گوشت و یا بیکن نیز مصرف نمائید اما دقت کنید که از مواد افزودنی استفاده نکنید.
در ناهار باید پروتئین هایی مانند گوشت گاو، گوساله یا گوسفند بخورید، اما بدون کربوهیدرات یا نان. اگر عادت به خوردن کربوهیدرات دارید پس  همراه آن باید سبزیجات نیز مصرف نمائید. همچنین، شما باید سبزیجات تازه ی بیشتری را به عنوان سالاد مصرف نمایید.

 

بدون اضافه وزن هر چیزی بخورید ( رژیم کرونو )

بدون اضافه وزن هر چیزی بخورید ( رژیم کرونو )

و برای شام پروتئین نیز در برنامه وجود دارد، اما پروتئین سبکی مانند گوشت سفید یا ماهی. گاهی اوقات شما می توانید پنیر با سالاد نیز مصرف نمائید و برای شام بهتر است به ترکیب فوق سبزیجات  سفید یا سبز نیز بیافزائید.
نکته شگفت انگیز دیگر در خصوص این رِژیم این است که شما مجاز به خوردن شیرینی و میوه هستید اما فقط در بعد از ظهر، بین ناهار و شام، اما از خوردن چیزهایی از این قبیل در صبح پرهیز کنید. شکلات تیره و میوه های خشک مثل انجیر یا آلو نیز می تواند برای تغذیه شما مناسب باشد.

لایو استرانگ

فهرست